به گزارش دبیرخانه قطب آموزش عالی و توسعه دانشگاه شهید بهشتی نشست دوم با عنوان «آموزش عالی به کجا می‌رود؟»  در روز سه‌شنبه، ۲۰ آذر ۱۴۰۳، از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در تالار سیمرغ دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. این نشست به همت قطب علمی آموزش عالی و توسعه برگزار شد و جمعی از اساتید برجسته حوزه آموزش عالی به ارائه دیدگاه‌ها و تبادل نظر درباره وضعیت فعلی و چشم‌انداز آینده این حوزه پرداختند. این رویداد با یاد و بزرگداشت استاد مرحوم محمد امین قانعی‌راد آغاز شد. سخنرانان ضمن تأکید بر نقش مؤثر و اندیشه‌های ارزشمند او در حوزه آموزش عالی، یاد او را گرامی داشتند. پس از آن، بحث‌ها و گفت‌وگوها پیرامون مسائل کلیدی و چالش‌های پیش روی نظام آموزش عالی ادامه یافت. در این نشست، اساتید برجسته‌ای از دانشگاه‌های مختلف کشور، از جمله دکترجعفر توفیقی از دانشگاه تربیت مدرس، دکتر مقصود فراستخواه از مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، دکتر ابراهیم صالحی عمران از دانشگاه مازندران، دکتر حسین میرزایی از دانشگاه تهران و دکتر محمد یمنی از دانشگاه شهید بهشتی حضور داشتند. هر یک از سخنرانان به ارائه نظرات و تحلیل‌های خود در زمینه موضوعات مختلفی چون چالش‌های کنونی آموزش عالی، ضرورت بازنگری در سیاست‌گذاری‌ها، تأثیرات اجتماعی و اقتصادی این حوزه و نقش دانشگاه‌ها در توسعه پایدار و توانمندسازی دانشجویان پرداختند. یکی از موضوعات مهم مورد بحث، جایگاه آموزش عالی ایران در سطح جهانی بود که سخنرانان به تحلیل فرصت‌ها و محدودیت‌های آن پرداختند. همچنین به لزوم اصلاح ساختارها و برنامه‌ریزی‌های آموزشی با هدف پاسخگویی به نیازهای جامعه امروز و فردا اشاره شد. تعامل و تبادل نظر میان اساتید و حاضران از دیگر ویژگی‌های برجسته این نشست بود که فرصتی برای روشن شدن پیچیدگی‌ها و ارائه پیشنهادات کاربردی فراهم کرد. در پایان، یاد و خاطره استاد محسن هشترودی نیز گرامی داشته شد و این نشست به عنوان فرصتی ارزشمند برای بررسی چالش‌های اساسی و ترسیم مسیرهای جدید برای بهبود نظام آموزش عالی کشور ارزیابی شد و امید است نتایج آن بتواند در سیاست‌گذاری‌های آینده تأثیرگذار باشد.

با ما در ارتباط باشید.
کانال قطب در تلگرام https://t.me/cehed_sbu
وب سایت قطب http://cehed.sbu.ac.ir
صفحه رسمی قطب در اینستاگرام https://instagram.com/cehed.sbu
پیشنهاد، انتقاد، همکاری
Cehed@sbu.ac.ir

-